„Таргет групата е 8-12-годишни деца. Това е възрастта, която ние таргетираме със зададените умения, търсим развитие на лидерство, игра в екип и изобретателност. Всяка една дейност в играта е създадена с идеята тя да подтиква различните ценности. В процеса на разработка играта беше тествана с деца многократно, като всеки път на база на обратната им връзка подобрявахме играта, за да бъде по-добре оптимизирана“, споделя Никола Георгиев, който е основател на компанията, разработила играта.
Разработването на „SPACE PATROL“ е изцяло поверено на български екип, специализиран в създаването на игри, виртуална и добавена реалност, както и други дигитални решения. А работата им по играта отнема близо година. Действието в играта се развива в космоса. Играе се в отбор от двама души, които преминавайки през различни предизвикателства научават интересни факти за космоса и придобиват ценни умения, необходими и в реалния живот. „В оригиналната концепция всъщност сюжетът на играта беше в рицарска среда, в последствие ние го променихме в космическа, защото изследванията на пазара на възрастовата група ни показаха, че посоката към наука и бъдеще ще бъде по-подходяща за дадените ценности, които ние търсим да развием. В допълнение космическият кораб ни дава много по-голяма свобода за развитието на играта. Цялото нещо е с цел създаване на един инструмент, с който могат да бъдат предавани различни умения и образователни данни“, допълва Никола.
Образователното съдържание в играта е създадено в партньорство с доц. Камен Козарев от Института по астрономия към Националната астрономическа обсерватория на БАН. Той получава докторска степен по Астрономия от Бостънския университет и 4 години работи в Центъра по астрофизика Харвард-Смитсониън. „За мен това е един изключително интересен проект, защото прилага на практика това, което ние знаем за вселената и аз помагах като консултант откъм научната и образователната част, свързана с астрономията и астрофизиката и изследването на космоса като цяло. Беше много интересно да мога да предам надявам се на по-разбираем език това, което за знам, за да могат колегите от студиото, което разработи играта, за да го включат“, казва Камен Козарев, който е доцент в Института по астрономия към БАН.
Автор: Габриела Андреева