Новини

BAPRA Bright Awards 2025 отличи най-добрите комуникационни кампании и агенции

На 27 март се проведоха престижните награди на Българската асоциация на ПР агенциите – BAPRA Bright Awards 2025, под мотото „PRоменяме се, светът също“, които за поредна година отличиха най-добрите постижения в сферата на PR-а и комуникациите. Церемонията по награждаването се проведе в хотел Hilton Sofia и събра 190 експерти от бранша, които заедно отпразнуваха отличителните PR идеи, силата на думите, иновациите и развитието на индустрията.

Тазгодишното издание на конкурса отчете рекорден брой кандидатури – над 200 в 18 различни категории. All Channels Communication взе престижната награда „Агенция на годината“ и също така грабна златото за „Кампания на годината“ с кампанията “Храна За Размисъл”.

Всички номинации бяха оценени от международно жури от утвърдени експерти, гарантиращи обективност и високи стандарти. Председател на журито бе Боаз Палди, главен творчески директор на Програмата за развитие на ООН, а на самото събитие присъстваха представителите от журито Димитрис Рулиас, Юрген Ганголи и Саймън Гебауер.

„Годишните награди BAPRA Bright Awards са признание на успешните и въздействащи PR кампании на агенциите и техните  клиенти. Победителите тази година определено показват размах, творчество и въздействие, което комуникациите имат сред обществото и поставиха следващата летва за надрагждане на възможностите на PR комуникациите в България,” споделя Ива Григорова, председател на БАПРА 2024 – 2026.

Водещи на церемонията бяха Флорина Иванова и Иван Боянов, а за атмосферата и доброто настроение по време на събитието се погрижи Деси Андонова, по-позната като Деси от Phuture Shock, която подготви музикално оформление специално за BAPRA Bright Awards 2025. Главен спонсор на петнадесетото издание на наградите бе Kaufland България, а подаръците за гостите бяха предоставени от Delifideli.

Преди официалната церемония, в същия ден от 10 ч. се проведе и PR събитието на БАПРА – „Въздействието на PR“. Модератор на събитието бе Елица Кънчева, репортер и продуцент bTV, а в дискусионните панели се включиха Димитрис Рулиас, който потопи слушателите в темата “Media and PR 2.5: The dynamic landscape and the new tech revolution”, Юрген Ганголи, който разказа за “The Power of PR 2.5: Revolutionizing Communications in the Age of Disruption” и Саймън Гебауер, който проведе дискусия на тема “PR Measured 2.5: The meaning and importance of data in PR”.

Пълният списък с победителите по категории:

PR агенция на годината:

  • Злато: All Channels Communication
  • Сребро: Propaganda Group
  • Бронз: Huts Group

 

Кампания на годината:

  • Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
  • Сребро: Животът няма аутокорект, Huts Group
  • Бронз:
    • Избери да имаш избор, proof.
    • Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics

 

Изгряваща звезда:

  • Злато: Радослав Кинаев, d:istinkt
  • Сребро: Десислава Костова, Propaganda Group
  • Бронз: Силвия Трифонова, Paragraph 42

 

Комуникация към крайни потребители:

  • Злато: Послушай Родопите, proof. and d:istinkt
  • Сребро:
    • Да се погрижим ли за здравето на планетата? Време е: #ХапкаСмисъл, Interimage
    • Vibe by Ariana, All Channels Communication
    • Любовни билборди, proof. and Propaganda Group
  • Бронз: Отпусни се. Емине е тук, proof.

 

Корпоративни комуникации (репутация и бранд мениджмънт):

  • Злато: Westinghouse: Shaping the Future of Nuclear Energy in Bulgaria, M3 Communications Group, Inc.
  • Сребро:
    • Фактори(нг) за успех, Propaganda Group
    • Следи от изчезване, proof. and Propaganda Group
  • Бронз: Един Дядо Коледа не стига, Dvrs

 

Специално събитие или лансиране:

  • Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
  • Сребро: Твоето здраве е твоя отговорност, Interimage
  • Бронз: Интервюта на тъмно, All Channels Communication

 

Кампания за корпоративна социална отговорност:

  • Злато: Yettel: Програма „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения“, d:istinkt
  • Сребро: Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics
  • Бронз: Земята не пие лекарства, V+O Communication

 

Комуникации в публичния сектор:

  • Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
  • Сребро: Тихият убиец – заедно срещу рака на дебелото черво, MSL, Saatchi&Saatchi, Zenith, Digitas, Red Lion part of Publicis Groupe Bulgaria
  • Бронз: Животът няма аутокорект, Huts Group

 

Инфлуенсър маркетинг кампания:

  • Злато: Vibe By Ariana, All Channels Communication
  • Сребро: Olympus: Сила за новото поколение, Propaganda Group & Noble Graphics
  • Бронз:
    • Всички знаци сочат към…VolaLaLa | Vola.bg, Propaganda Group
    • Rap-A-Car, Saatchi&Saatchi part of Publicis Groupe Bulgaria

 

Кампания за работодателска марка:

  • Злато: Вътрешно AI състезание на Publicis 2024, Publicis Groupe Bulgaria
  • Сребро: Къде е шофьорът?, DNA
  • Бронз: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB

 

Вътрешни комуникации:

  • Злато: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB
  • Сребро:
    • Продължаваме напред с висок дух, AMI Communications
    • „МЕТА“ – Годишна среща на Пощенска банка, Eurobank Bulgaria AD/ BBDO Group/ Proximity Sofia
  • Бронз: Обединени заедно: One Movement by Allianz, Interimage

 

Кризисни комуникации:

  • Злато: Откриване на възстановените Централни хали, V+O Communication
  • Сребро: Кризата с ваучерите за храна, Paragraph 42
  • Бронз: A1 Смартеница, MSL and Saatchi&Saatchi part of Publicis Groupe Bulgaria

 

Дигитален PR:

  • Злато: Животът няма аутокорект, Huts Group
  • Сребро: Храна За Размисъл, All Channels Communication
  • Бронз: Коледна кампания на Yettel: Истинското общуване започва, когато оставим телефона, d:istinkt

 

Награда за PR иновации:

  • Злато: Храна За Размисъл, All Channels Communication
  • Сребро: Животът няма аутокорект, Huts Group
  • Бронз: Победи холестерола, PR Play

 

PR кампания, включваща AI или друга технология:

  • Злато: Супер хора. Супер технологии., guts&brainsDDB
  • Сребро: Движението 2040, proof.

 

ESG комуникационна кампания или проект:

  • Злато: Kaufland стъпи на Антарктида, V+O Communication
  • Сребро: Yettel: Програма „Безопасен интернет и развитие на дигиталните умения“, d:istinkt
  • Бронз: Маршрут Е8 – Опознай Родопите, за да ги обикнеш, Tymbark Bulgaria

 

Комуникационна кампания за образование и професионално развитие:

  • Злато: Животът няма аутокорект, Huts Group
  • Сребро: Образованието дава шанс на планетата: #ХраненеСмисъл, Interimage
  • Бронз: Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България – 2024, MSL part of Publicis Groupe Bulgaria

 

Инициатива за създаване на ангажираност за вътрешни или външни публики:

  • Злато:
    • Вътрешно AI състезание на Publicis 2024, Publicis Groupe Bulgaria
    • Националното пътешествие на доброто: Ти и Lidl за по-добро утре, Interimage
  • Сребро: Българската конституция: ако съдим за книгата по корицата, Paragraph 42
  • Бронз: „Следи от изчезване“ – Велинград ALCALIA, Tymbark Bulgaria

 

BAPRA поздравява всички победители и финалисти за изключителния им принос и развитие на PR и комуникационната индустрия. Работата им задава високи професионални стандарти и утвърждава България като водеща сила в комуникационния сектор.

Партньори на наградите тази година са международния конкурс Symbol Creative Awards, които отличават иновацията и креативността в сферите на маркетинга, рекламата и комуникациите, БДВО, БАКА, IAB България, EACD България, АСКО, AMEC и BESCO. 

Медийни партньори са bTV Media Group, Капитал и dnevnik.bg, 24 Часа, Darik Business Review, сп. Enterprise, сп. Мениджър, сп. Твоят бизнес, сп. BGlobal, b2bmedia.bg, InfluencerMedia.bg, Boulevardbulgaria.bg, RedLink.bg, Lider.bg.

Източник: bapra.bg